<Vakantie Kaapstad & Zuid-Afrika Reizen>

donderdag, september 18, 2003

even iets leuks om mee te starten:
laugh it off Enkele van deze kerels ken ik. Ze maken t-shirts met bestaande logo's en veranderen delen ervan om dingen aan de kaak te stellen.

Toen bijvoorbeeld bekend werd dat de loterij maar een erg laag percentage overmaakte aan de uiteindelijke goede doelen werd het logo van de 'national lottery' omgevormd en de tekst omgevormd in 'national robbery' en de t-shirts verkocht. Dit duur even voordat er een rechtzaak plaatsvindt en de verkoop gestaakt moet worden. Toch is er dan alweer genoeg aandacht geweest en het moet gezien worden als een erg komische uitlaat klep van 'straight forward' onderwerpen op de agenda krijgen.
Vooral grappig: het Diesel logo wordt 'Dieselfde' (het Afrikaans woord voor 'The Same') aangezien iedereen maar Diesel koopt om uniek te zijn (dat suggereert de marketing) terwijl uiteindelijk iedereen weer in Diesel loopt.

De site bevatte stoplichtjes: rood voor 'uit de verkoop', oranje voor 'rechtzaak bezig' en groen voor 'te koop'.
Laugh it off: een fenomeen in Kaapstad.
www.laughitoff.co.za